Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου 2010

Αισθήσεις...συναισθήσεις...


Το υπόγειο
(Του Τάσου Λειβαδίτη)

Αν άρχιζε ο Θεός μια μέρα να μετράει όσα έφτιαξε,

άστρα, πουλιά, σπόρους, βροχές, μητέρες, λόφους,

θα τέλειωνε ίσως κάποτε.

Εγώ κάθομαι εδώ, ολομόναχος,
μέσα σε τούτο το υγρό υπόγειο, έξω βρέχει,

και μετράω τα σφάλματα που έκανα, τις μάχες που έδωσα,
τις δίψες, τις παραχωρήσεις,

μετράω τις κακίες μου, κάποτε θαυμαστές, τις καλοσύνες μου
συχνά επηρμένες, μετράω, μετράω, δίχως ποτέ μου
να τελειώνω ―
α, εσείς,
εσείς ταπεινώσεις, αλτήρες της ψυχής μου,
βαθύ, θρεπτικό ψωμί, αιώνιε πόνε μου,

όλη η δροσιά του μέλλοντος τραγουδάει μες στις κλειδώσεις μου

την ίδια ώρα που μου στρίβει το λαρύγγι η πείνα χιλιάδων
φτωχών προγόνων,

κι ω ήττες, συντρόφισσές μου, που μέσα σε μια στιγμή με λυτρώσατε απ’ τους αιώνιους φόβους της ήττας.

Είμαι κι εγώ ένας Θεός μες στο δικό του σύμπαν, σε τούτο
το υγρό υπόγειο, έξω βρέχει,

ένα σύμπαν ανεξιχνίαστο κι ανεξάντλητο κι απρόβλεπτο, ένας Θεός καθόλου αθάνατος,

γι’ αυτό και τρέμοντας από έρωτα για κάθε συγκλονιστική κι ανεπανάληπτη στιγμή του.

(με άγγιξε ιδιαίτερα σε κάποια στιγμή..απ'τις πιο ιδιαίτερες στη μικρή ζωή μου...και ήθελα να το μοιραστώ ΚΑΙ μαζί σας...)


Καλό Σ αβατοκύριακο!!!!

42 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

"όλη η δροσιά του μέλλοντος τραγουδάει μες στις κλειδώσεις μου" όλο το αέναο παιχνίδι της ζωής, σε λέξεις γραμμένες, λέξεις που βρίσκουν αμέσως το στόχο...την καρδιά του ανθρώπου!
καλό Σ/Κ με ένα τραγούδι!

ΙΛΥΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ είπε...

ΣΙΓΚΛΟΝΙΣTΙΚΑ!! ο άνθρωπος Σιλένα μου..από έναν αγαπημένο μου!!
Καλή σου μέρα!!!! :)

kariatida62 είπε...

Οταν ο άνθρωπος σταματά να είναι ερωτευμένος με τις συγκλονιστικές και ανεπανάληπτες στιγμές Του ...κατεβαίνει στα βροχερά υπόγεια!
Καλή σου μέρα!
(εδώ έχουμε Καλοκαίρι)

ΙΛΥΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ είπε...

@ΚΑΡΥΆΤΙΔΑ
Καρυ..."στα υπόγεια είναι η θέα"
άκου βρε καρυ-μάμουνο χα..χαα.. πόσο γλυκά το λέει κάποιος..
http://www.youtube.com/watch?v=4mkZwyr0sY0
kαλοκαιράκι κι από εδω καρυ.. τώρα τι χριστούγεννα θα'ναι αυτά...περίεργα όπως και όλα που συμβαίνουν..
φιλιά!!

μιά φορά κι ἕναν τρελλό... είπε...

η δύναμη στα λόγια αυτού του ανθρώπου σε συγκλονίζει

να ' σαι καλά Πέλλα μου!!
φιλιά πολλά!

kariatida62 είπε...

Η φωνάρα του Πασχάλη γλυκά τα τραγουδά τα ...προσόντα των υπογείων!
Θυμήσου όμως και τα υπόγεια με την "μούχλα"...της ψυχής μας!
Πιο πολλά φιλιά απ'εμένα...

Roadartist είπε...

Υπέροχο τραγούδι, υπέροχος ο Λειβαδίτης ..και η μουσική στο mixpod επίσης αγαπημένη!
Καλο πσκ!

Ευρύνοος είπε...

Τό'χει τούτος ο τόπος να βγάζει τους μέγιστους και τους ελάχιστους..

στην σκέψη, στο συναίσθημα, στην φωνή, στον στίχο..

ο συνονόματος μου, πάντα ακριβής σαν χειρούργος της Ψυχής, με νυστέρι την ποίηση..

καλησπέρα και καλό Σαββατοκύριακο :-)

ΙΛΥΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ είπε...

@Μια φορά και ένα τρελό
Μαμούφι μου..τα λέει όλα..
Μικροι ¨θεοι" και εμείς ,
όμως με αρχή και προδιεγραμένο τέλος.
.αρκει το ενδιάμεσο
να είναι όμορφης ψυχής ανάμι
για να παραμείνουμε "θεοί" στην μνήμη των επόμενων..
Καλό βράδυ καλό μου!!!

ΙΛΥΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ είπε...

@Καρυάτιδα αυτό εννοούσα..
"στα υπόγεια είναι η θέα""..στης ψυχής το παρακάτω...
Εκεί είναι η θεαση..αναγνώριση..τα καλώς ή και τα κακώς κείμενα.. στο χέρι μας είναι...

ΓΙΑΝΝΑ είπε...

πελα μου εισαι πολυ ευαισθητο πλασμα.Ειναι εξαιρετικα τα λογια του ποιητη.Σου ευχομαι να εισαι καλα και η υπαρξη σου τοσο ομορφα να μας χαριζεται.φιλια πολλα.

Γιαγιά Αντιγόνη είπε...

Μπορώ να χρωματίσω τα υπόγεια;
Σε ευχαριστώ!

ΙΛΥΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ είπε...

@roadartist
Αρτίστα μου!αγαπημένος ο ΛΕΙΒΑΔΊΤΗς!!
ανατρ'εχω πολλές φορές στους στίχους του
Χαίρομαι που σου αρέσουν οι μουσικλες επιλογές μου :)
Kαλό Σ.Κ.!!

ΙΛΥΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ είπε...

@Eυρύνοος
Ευρύ μου!μεσ στην σκέψη μου είσαι!!
γι'αυτό θα είστε όλοι εσείς(ξέρεις εσύ)κομμάτι της καρδιάς μου!!
Καλό Σ.Κ. φιλιά και στη Σαβίνα!!!

Η ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ είπε...

"Είμαι κι εγώ ένας Θεός μες στο δικό του σύμπαν, σε τούτο
το υγρό υπόγειο, έξω βρέχει,


ένα σύμπαν ανεξιχνίαστο κι ανεξάντλητο κι απρόβλεπτο, ένας Θεός καθόλου αθάνατος,


γι’ αυτό και τρέμοντας από έρωτα για κάθε συγκλονιστική κι ανεπανάληπτη στιγμή του"

καλησπέρα Πέλα!
τι όμορφα που τα λέει ο ποιητής....

kariatida62 είπε...

Ναι Πέλα μου, γι'αυτό κι'εγώ τόνισα πως αν σταματήσει να ερωτεύεται τις συγκλονιστικές και ανεπανάληπτες που σίγουρα μπορεί να βρει και να ξαναβρεί, μένει εσαεί στα υπόγεια τα ΄μουχλιασμένα!

ΙΛΥΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ είπε...

@Γιαννα μου δεν ξέρω αν είναι ευαισθησία ή ανάγκη να βρω τηνδύναμη στα δύσκολα και στα άγρια που μας περικυκλώνουν..
να ενδυναμώσω..να χρωματίσω την ψυχή μου..και κάποιες στιγμές μου τις ακουμπω εδώ και ευ υπάρχουν ανθρωποι που τις μοιράζονται μαζίμου!
ΣΈΥΧΑΡΙΣΤΩ που είσαι και εσύ ΕΔΩ!!

ΙΛΥΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ είπε...

@Γιαγια Αντιγόνη εσυ το χρωματιστο της ψυχής σου μας το δείχνεις με την πένα σου!Μικρή"θεά" και εσυ στον κόσμο αυτό η κληρονομιά σου στους επόμενους θα φέρνει γλύκα στο βλέμμα!!Γιατί ζεις στις στιγμές σου συγκλονιστικα και ανεπανάληπτα!!

kariatida62 είπε...

Επανερχομαι και δευτερολογώ όχι με διάθεση ισχυρογνωμοσύνης, αλλά θέλοντας να δειξω τον θαυμασμό μου αναλύοντας και συμπληρώνοντας τις δικές μου σκέψεις ορμώμενη απο τους υπέροχους στίχους!
Συγκλονιστικές στιγμές ζει κάποιος όχι απαραίτητα συνδυασμένες με κάποιο ίσως πρόσωπο,αλλά με το φυτεμα ενός λουλουδιού, το αγνάντεμα ενός ηλιοβασιλέματος, το ευχαριστώ που χαρίζει ένα πονεμένο βλέμμα οποιουδήποτε όντος πάνω στον πλανήτη μας...και τόσες άλλες συγκλονιστικές στιγμές που δεν αξιολογούνται επαρκώς στο περιπετειώδες ταξείδι της ΖΩΗΣ!
Η δισκοθήκη σου είναι θησαυρός για το μαμούνι μου!

ΙΛΥΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ είπε...

@Πεταλούδα μου ναι ο ΑΝΘΡΩΠΟς ενας ΘΕΟς καθόλου αθάνατος σ'αυτο το σύμπαν το ανεξιχνίαστο κι απρόβλεπτο..
γι'αυτό τις στιγμές μας που είναι ανεπανάληπτες πρέπει να τις ζούμε και να τις απολαμβάνουμε..σαν έρωτα..
τα μικρά που είναι μεγάλα..
να.. σαν ένα λουλούδι που ανθίζει στο καταχείμωνο και η θεα του να σε γεμίζει με χαρά..
ενα αϊδόνι που κελαϊδει μέσα στα τσιμέντα της Αθήνας..

ΙΛΥΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ είπε...

@Καρυατιδα! Ετσι είναι κορίτσι μου..αυτό μου έβγαλε την δεδομένη στιγμή αυτο το ποίημα του Λειβα΄διτη για τον άνθρωπο που τον περιγράφει συγκλονιστικά!!ΦΙΛΙΑ και καλό ΣΚ!

Φώτης είπε...

Καλησπέρα, Πέλα μου!

Μόλις γύρισα σπίτι από μια κουραστική μέρα, με δουλειά και συναντήσεις για το Πανεπιστήμιο και διαβάζω ένα υπέροχο ποίημα ενός από τους αγαπημένους μου ποιητές!

Και το πιο ωραίο είναι ότι μιλάει για το ίδιο πράγμα που έγραψα κι εγώ χτες!
Είμαστε όλοι θεοί!...

Τυχαίο;...

Πέλα μου, μια λέξη ταιριάζει...Μαγεία!...

Καλό σου βράδυ!

delta είπε...

«ω ήττες, συντρόφισσές μου, που μέσα σε μια στιγμή με λυτρώσατε απ’ τους αιώνιους φόβους της ήττας»

Εδώ είναι νομίζω το συγκλονιστικό σημείο του ποιήματος. Όταν έρχεται η στιγμή της ήττας λυτρώνεσαι πλέον από το φόβο της. Όταν οι φοβίες σου πραγματοποιούνται παύεις πλέον να φοβάσαι. Παύεις πλέον να ελπίζεις. Φόβος κι ελπίδα είναι οι διαφορετικές όψεις του ίδιου νομίσματος. Ελευθερώνεσαι! Ας θυμηθούμε και τον Καζαντζάκη: “Δε ελπίζω τίποτα, δε φοβάμαι τίποτα, είμαι ελεύθερος.” Η ελευθερία αυτή σε καθιστά αληθινό θεό που τρέμει από έρωτα για κάθε συγκλονιστική κι ανεπανάληπτη στιγμή που βιώνει.

Και πάλι σ’ ευχαριστώ Πέλα μου

Margo είπε...

Το ποίημα είναι διαμάντι και ήδη έχουν αναλυθεί πολλά σημεία του.. όλα ένα κι ένα!
Θα ξαναπεράσω για να το διαβάσω με τη συνοδεία της μουσικής που δυστυχώς η σύνδεσή μου δεν μου επιτρέπει να την ακούσω σήμερα..

Ευχαριστώ πολύ και εγώ με τη σειρά μου.. να σαι καλά Πέλα μου:)

ΙΛΥΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ είπε...

@fotis
την ίδια αίσθηση είχα κα γω διαβάζοντάς σε και το άρθρο του "Ξάνθη Φιλοσοφείν"
και ας μου επιτρέψει ο φίλος μας ο delta να αφήσω και εδώ, την ρήση του Επίκτητου..
"Δεν είναι τα πράγματα που μας κάνουν άνω κάτω. Είναι ο τρόπος που εμείς βλέπουμε τα πράγματα"
Μια όμορφη Κυριακη να έχεις Φώτη μου!!

ΙΛΥΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ είπε...

@delta
NΑΙ Δημήτρη,όταν κάνεις το βήμα μπροστά και αντιμετώπίσεις τις φοβίες..τους "φόβους της ήττας"..
τότε είναι και η στιγμή της τελείωσής τους..και είσαι ελεύθερος..λυτρωμένος απ'αυτές..
Θυμήθηκα και το καταπληκτικό video που μας είχε στείλει η Nath!!

http://www.youtube.com/watch?v=BI_HOPqcRFA

Η ευχαρίστηση δική μου Δημήτρη!!

Unknown είπε...

Ανεπανάληπτες οι στιγμές ...
απρόβλεπτο το σύμπαν ...
το υπόγειο υγρό ...
ένας θεός μέσα του κατοικεί ...
η βροχή ολάκερη δική του έως το ... ανεξιχνίαστο να φανεί.

Υπέροχη μελωδία για "υγρασίες"

Σε φιλώ ψυχή μου

ΙΛΥΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ είπε...

@Margo
πετράδι με λάμψη που εισχωρεί μέσα σου και σε γεμίζει φως Μαρία μου!!
Καλή σου μέρα!!

ΙΛΥΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ είπε...

@Μeggie μου..αυτό το "υγρό"ζωής το είχε μέσα του και τον έκανε αθάνατο "θεο" για τους επόμενους!
Μια όμορφη μέρα να έχεις!!

iamaticus είπε...

Εδω ειμαι ΙΛΥ ΤΩΝ ΥΠΟΓΕΙΩΝ χρονων!!!!

Τρωω ο Μαυρος σουπιες με σπανακι...
οπως θα προσεξες!!!!

Ζω και γω στιγμες ΑΤΕΝΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΠΡΑΣΙΝΟΜΑΥΡΟ ΖΩΜΟ ΤΟΥ ΠΙΑΤΟΥ....

Μπροστα στο πληκτρολογιο που επειγοντως ο ποθος με εφερε!!!

Ναι ηρθα και γω στο υπογειο για να συνθεσω μαζι σου τον πινακα μιας ΜΝΗΜΗΣ ΚΟΙΝΗΣ...
Να στο σκοταδι του υπογειου σου...
Η συζητηση μαζι σου για ΤΙΣ ΥΦΕΣ ΤΩΝ ΧΡΩΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΑΠΟΚΤΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΠΟΥ ΔΙΕΓΕΙΡΕΙ ΚΑΘΕ ΦΑΝΤΑΣΙΑ!!!

Τι ΚΑΛΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ...με την ΒΡΑΧΝΗ ΠΛΕΟΝ ΦΩΝΗ ΤΟΥ ΒΟΡΕΙΟΕΛΛΑΔΙΤΗ ΤΡΟΒΑΔΟΥΡΟΥ...
Τι ταιριαστο ....ΜΕ ΤΗ ΖΕΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΓΕΙΟΥ ΣΟΥ!!!

ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ

ΙΛΥΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ είπε...

Ααα καλώς το απολωλώς(λολ χα..χα)

βρε μπας και οι σουπιές ήταν ληγμένες και έφεραν παρενέργειες..
να σαν τα ληγμένα..
τα μόνα φαρμακα που απέμειναν στα φτωχα ιδρύματα περίθαλψης της Ελλλαδίτσας..
και ήρθες σαν σβούρα απ'το πουθενα;;;


και από που να δω το γεύμα μωρέ;;
ούτε η big sis να ήμουνα..
Μήπως η συζηξ να το σκεφτει λίγο την επόμενη που θα σου μαγειρέψει σουπιές;;; λέω εγώ τώρα..

Ευτυχώς που σου άρεσε ..λίγο το τραγούδι..

(τώρα ησύχασα οι περενέργειες άρχισαν να υποχωρούν..χα.χχαααχα)

iamaticus είπε...

....Η ΜΑΥΡΗ ΜΟΥ ΜΑΓΕΙΡΕΥΕΙ ΣΟΥΠΙΕΣ...

για να γλυστρω και να χανομαι....
ΑΠ ΤΙΣ ΚΑΚΟΤΟΠΙΕΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ!!!

Αλλα εγω ....γυρευω .....

"την στενοτην+τριβην ....των ΥΠΟΓΕΙΩΝ!!!!χαχαχαααααααα!!!!!!

ευχαριστιες

ΙΛΥΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ είπε...

iam..
μες τις κακοτοπιές και η γωνιά μου;;
Η επιλογή δική σου..
Καλό απόγευμα!!

Ανώνυμος είπε...

Στα υπόγεια είναι η θέα....!
Καλημέρα μαμα!

ΙΛΥΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ είπε...

Καλημεεεέρα κούκλα μου!!!
Με -6 αλλααά..ηλιόφωτα..
ΦΙΛΙΑ!!!!!!!!!!

iamaticus είπε...

ΕΥΓΕΝΙΚΗ ΙΛΥ ΜΟΥ....

Τα υπογεια...ΠΛΗΝ ΤΗΣ ΣΤΕΝΟΤΗΤΟΣ ΤΟΥ ΗΜΙΦΩΤΟΣ....
Ειναι και μερη ΑΝΘΥΓΙΕΙΝΑ!!!

Η ΣΥΖΗΞ ΜΕ ΘΕΛΕΙ ΓΕΡΟ ΚΑΙ ΔΥΝΑΤΟ...
(και με τη βοηθεια του Θεου)....

ΑΧΟΡΤΑΓΟ...εστω και για ....ΣΟΥΠΙΕΣ!!!!!χαχααααααα!!!!

ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ

ΙΛΥΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ είπε...

ΑΑΑΑαα Ιαματικέ..
ΕΛΕΟς..
ΌΧΙ αλλες ΣΟΥΠΙΕς..ΧΑΧΑΧΑχααα!!

Να σ'εχει καλά η γυναικούλα σου!!

Καλημέρεεεες!!!!!!!!

iamaticus είπε...

....Κι εμενα ΜΟΥ ΤΗΝ ΕΔΩΣΕ ΜΕ ΤΗ ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΟΥ....
....και την ΣΚΟΤΩΣΑ!!!!!

Εβγαλε ΜΑΥΡΟ ΑΙΜΑ!!!!χαχαχαααα!!!
(προφανως απο σουπιες)!!!!

ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ

55fm είπε...

O Λειβαδίτης συγκλονίζει Πέλα μου!
Κι εσύ, έχεις έναν ιδιαίτερο τρόπο να δημιουργείς ιδιαίτερη ατμόσφαιρα!
Σε φιλώ γλυκιά μου!

ΙΛΥΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ είπε...

Oλγα μου! δεν υπήρχε περίπτωση να μην σου αρέσει!!Ετσι όπως σε ξέρω..
Φιλιά κορίτσι μου!!

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

ΠΕΡΑΣΜΑ ΜΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩΣΩ ΠΟΛΛΕΣ ΕΥΧΕΣ ΓΙΑ ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ.
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ.
ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ ΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ!!!!

ΙΛΥΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ είπε...

Χρόνια Πολλά !!skroutzako μου
Να περάσεις πολυ..πολύ όμορφα τις γιορτές!!